همشهری آنلاین: کتابفروشی مرکزی شهر کتاب که از چند ماه قبل به صورت ‌آزمایشی کار خود را آغاز کرده بود، عصر روز دوشنبه با حضور شهردار تهران و جمعی از چهره‌های نامی عرصه فرهنگ و هنر افتتاح شد.

شهر کتاب

به گزارش همشهری‌آنلاین شهردار تهران ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران و تاکید بر کارهایی که شهرداری در زمینه ایجاد فضا برای کتاب و کتابخوانی فراهم کرده است،‌ازدست‌اندرکاران کتابفروشی شهر کتاب که نهادی غیردولتی‌است قدردانی کرد و گفت من شخصا بسیار خرسندم که شهر تهران درحال رفتن بله سمتی است که از کتابفروشی‌ها تنگ و ترش با فضای اندک به کتابفروشی‌های بزرگتر است.

more  گزارش همشهری آنلاین از نشست دست‌اندرکاران شهر کتاب با اصحاب رسانه

 دکتر محمدباقرقالیباف با قدردانی از تلاش‌های مهندس فیروزان و دست‌اندرکاران شهر کتاب گفت که این جا خانه کتاب است و پارکی که در جنب این کتابفروشی ایجادو  به تازگی بازپیرایی و بازسازی شده است،‌حیاط این خانه است و شهرداری تهران و شهردار محترم منطقه تمامی مساعی خود را به کار خواهد بست که این پارک را به مکانی با ویژگی‌های فرهنگی و متناسب با این کتابفروشی بزرگ تبدیل کند.

قالیباف با اشاره‌ای طنزگونه به مهندس فیروزان گفت :البته به شرطی که آقای فیروزان از فردا دنبال این نباشد که سند بوستان را به نام شهر کتاب بزنیم.

پیش از سخنان قالیباف ، مهندس فیروزان ، خسرو سینایی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی و سید محمود دعایی درباره کتاب و کتابخوانی و اهمیت و فلسفه وجودی چنین مکان‌هایی در شهر تهران سخن گفتند.

more  گزارش همشهری آنلاین از مراسم تجلیل از دعایی و 80 سالگی روزنامه‌اطلاعات

کتابفروشی مرکزی شهر کتاب در خیابان شریعتی نرسیده به معلم( بعد از تقاطع خیابان مطهری)قرار دارد و در سه طبقه به مساحت 2500 متر ساخته شده است. راهروهایی دلگشا، استفاده از فضای مناسب برای چینش کتاب‌ها از روی جلد و اختصاص فضایی ویژه برای کودکان و نوجوانان( طبقه پایین) که برخی سرگرمی‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی و نقاشی هم برای آنها در این فضا تدارک دیده شده است، و نیز ایجاد فضایی برای کتاب‌های خارجی( بالا) از جمله ویژگی‌های این مرکز فرهنگی شاخص به شمار می‌رود.

more  دکانی که نهاد شد

ارائه آلبوم‌های موسیقی و نیز ایجاد فضایی برای نشست و بحث و بررسی و ارائه نوشیدنی‌های گرم و سرد از دیگر ویژگی‌های این مرکز است.

 به گزارش همشهری‌آنلاین ،حضور جمعی از ناشران نامی و برخی از نویسندگان و اهل قلم و روزنامه‌نگاران و هنرمندان تئاتر وسینما  فضای برکت‌خیزی را در این فروشگاه به وجود آ‌ورده بود و شلوغی آن را به حد نهایت رسانده بود.

کد خبر 128837
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز